неділя, 29 березня 2020 р.

Всесвітня історія 3 група, І курс


                                       Тема: Югославія у 1920-1930-ті рр.
Опрацювати §19  с.122-126  підручника І.Щупак 10кл. Всесвітня історія. 
Рівень стандарту. Підручник можна скачати у розділі «Підручники».
Домашнє завдання :
1. Зробити конспект параграфа.
2. Дати відповіді на питання на с.126., питання 7 письмово.
3. Вивчити дати с.126.
4. Мислю творчо й самостійно:
Як Ви вважаєте, які проблеми Югославії, що обумовили її розпад на початку 1990-х років, були породжені у 1918 -1939 рр.?
                                                                                             
Тема.  Югославія у 1920-1930-ті рр.
Мета уроку: створити умови для розвитку історичної компетентності учнів,
розвитку інтересу до вивчення світової історії, логічного мислення, історичної грамотної мови, самоконтролю
виховання ключових історичних   компетентності.  
Очікувані результати: після уроку здобувачі освіти зможуть:характеризувати особливості соціально-економічного та політичного розвитку нової незалежної європейської держави Югославії ;  хронологічно співвідносити події та явища теми.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
1. Організаційний етап. Мотивація навчальної діяльності здобувачів.
2. Актуалізація опорних знань:
1. Знайдіть та назвіть на карті територію та столицю  Югославії.
 2. Пригадайте, коли і до складу якого військового блоку входила країна під час Першої світової війни.                 
3. Вивчення нового матеріалу :
3.1     Утворення Королівства сербів, хорватів і словенців
3.2     Національне питання в Югославії
3.3     Видовданська Конституція 1921 р.
3.4     Державний переворот 1929р. і встановлення монархічної диктатури
3.5     Югославія в 1930- ті роки
3.6     Державний переворот 1941 р.
Югославія — таку назву отримала держава, що утворилася 1929 р. внаслідок об’єднання кількох південнослов’ янських земель. Серед них були як незалежні держави — Сербія, Чорногорія, так і землі, що входили до складу Австро-Угорщини, — Хорватія, Боснія,Герцеговина, Словенія , Далмація, Воєводина. У політичному, економічному й культурному житті одразу виникли складні проблеми, пов’язані з боротьбою між великосерб- ською буржуазією та хорватськими й словенськими сепаратистами. В уряді королівства головні посади належали сербським політикам, декілька міністерських портфелів віддали тим хорватам і словенцям, котрі були прибічниками централізації. У державному апараті, поліції та армії переважали серби.
Найбільш економічно розвиненими регіонами були Словенія і Хорватія, яких не влаштовувала відсутність реальної влади у новій державі. Гострі суперечності виникли в зовнішньополітичній діяльності. Хорватія традиційно орієнтувалася на Німеччину, Словенія — на Австрію, Сербія — на Росію, а Боснія — на мусульманські країни. Ця орієнтація склалася історично й продовжувала зберігатися в майбутньому. Найгострішими були релігійні суперечності, що пояснювалися приналежністю народів Королівства до різних віросповідань: православного (серби і чорногорці), католицького (хорвати, словенці), мусульманського (серби Боснії, які сповідували іслам). У країні виникла взаємна релігійна нетерпимість народів.
Національне питання в Югославії
Найбільш гострим питанням для Королівства стала великосербська політика, яку проводили король та уряд. Унітарне Югославське королівство на чолі з сербською династією Карагеоргієвичів не враховувало особливостей історичного розвитку та по- літичного стану народів і територій, які входили до нього. Тому національне питання протягом усього міжвоєнного часу було тією віссю, навколо якої вирувало внутрішньополітичне життя країни.
Вибухонебезпечна ситуація складалася в Косові, де після поразки від турків 1389 р. Сербська держава припинила існування. У національній самосвідомості сербів Косово посідало особливе міс- це, адже тут перебував центр сербської державності. Проте від кінця XVII ст. сербське населення з різних причин почало залишати свою прабатьківщину, переселяючись переважно до Воєводіни, а на їхнє місце турецька адміністрація поселяла албанців. Невдовзі албанці склали тут більшість населення.
Албанізація Косова — роз’ятрена рана у сербській національній свідомості. У міжвоєнний період в цьому регіоні виникали числен- ні конфлікти між сербами та албанцями. Прогресивні сили і в Хорватії, і в Словенії, здіймаючи прапор націоналізму, прагнули суве- ренітету й незалежності, що відповідало настроям значної частини жителів цих районів королівства. Загострення національних суперечностей призвело до військово-монархічного перевороту в січні 1929 р.
         Видовданська Конституція 1921 р.
28 чеврня 1921 р. у день св..Виду Установчі збори ухвалили Конституцію Королівства сербів, хорватів і словенців, названу Видовданською. Королю, особу якого оголосили недоторконною Основний закон надавав великі права: разом з Народною скупщиною (парламентом) він здійснював законодавчу владу, через Раду міністрів – виконавчу. Крім цього, королю належало право здійснювати зовнішню політику, він був верховним головнокомандуючим.

4. Рефлексія:
1. Які проблеми залишалися нерозв’язаними у Королівстві?
5. Підсумок уроку.




Немає коментарів:

Дописати коментар