понеділок, 1 листопада 2021 р.

 ВОП "Європейський вибір України. 3 група ІІІ курс

Тема: Вступ. Завдання та характеристика курсу ”Європейський вибір України”.

В наш час значно зріс рівень євро інтеграційних устремлінь українського суспільства. Свідченням того стали події кінця 2013 та початку 2014 років, коли учасники української Революції Гідності однією із головних вимог поставили питання про підписання Угоди про асоціацію між Україною і країнами-учасниця Євросоюзу. Як відомо навесні та влітку 2014 року асоціація була підписана. Сьогодні ми перебуваємо на етапі усвідомленого осмислення суспільством шляхів руху України до членства в ЄС. Однак, як показує моніторинг вивчення європейської інтеграції України цей процес є далеко не однорідним. Існують глибокі відмінності щодо відношення до європейського напрямку розвитку українського суспільства за: визначенням переваг і ризиків вступу України у європейське співтовариство; професійними ознаками: серед вітчизняної еліти, зокрема бізнесової, політичних партій та громадських організацій, представників засобів масової інформації, пересічних громадян; віковими категоріями: представників старшого покоління, середньої вікової категорії, молоді; територіальними ознаками. Певну значимість набуває вивчення відношення громадян країн учасниць Європейського Союзу до входження України до ЄС та відповідних кроків України до позитивної зміни оцінки політичними елітами, пересічними громадяни ЄС такого кроку України. В багатому це залежить від загальнодержавної політики, а також від зусиль регіонів, які на своїх територіях повинні налагодити тісні інтеграційні взаємостосунки із регіонами Європи.

Предметом вивчення навчальної дисципліни ««Європейський вибір України» є: історія створення та діяльність Європейського Союзу, юридичні та правові засади його функціонування; рівень цивілізованості українського суспільтива та готовність до європейської інтеграції; переваги та ризики вступу України до Європейського Союзу. 

Метою викладання навчальної дисципліни курсу «Європейський вибір України» є: глибокий і всебічний аналіз обґрунтованості європейського вибору України; готовність громадянського суспільства в України, яке повинно стати запорукою європейської інтеграції; вивчення історичного шляху становлення Європейського Союзу, його основоположні засади діяльності; зміст європейських стандартів в політичній, економічній, соціальній та гуманітарних сферах та головні напрямки досягнення їх Україною; показати переваги та ризики вступу України до Європейського Союзу. Для здійснення цієї мети буде забезпечено здійснення наступних завдань: узагальнення стану інтеграційних процесів в Україні. Визначення стратегічного курсу на вступ до Європейського Союзу; аналіз готовності українського суспільства до європейського вибору; визначення пріоритетних напрямків міжнародної діяльності Української держави за часів незалежності на шляху до європейської інтеграції; вивчення історичного досвіду формування європейських інтеграційних об’єднань, юридичні та правові засади їх діяльності; досконало обґрунтувати переваги та ризики вступу України до Європейського Союзу. Основними завданнями вивчення дисципліни курсу «Європейський вибір України» є: - на основі широкого залучення джерел та наукової літератури поглибити знання у визначенні об’єктивності європейського вибору України; - визначити основні теоретичні поняття та терміни й вимагати від магістрами їх чіткого розуміння та вміння оперувати ними при відповідях на семінарських заняттях, під час написання рефератів та індивідуальної роботи за дисципліною; - сприяти виробленню наукового бачення процесів інтеграції; - сформувати вміння трактувати їх із позицій наукових принципів історизму, об’єктивності, всебічності, логічності та робити порівняльний аналіз, визначаючи загальне та відмінне, розвивати науковий підхід до різного роду джерел, критичне ставлення до отриманої інформації та самостійне їхнє переосмислення на основі вищезазначених наукових принципів; - пробуджувати інтерес до системного аналізу міжнародних відносин України; постійно використовувати виховні моменти, прививаючи магістрам повагу до історії свого народу, його державницьких та культурних надбань, національного виховання, стимулюючи у них прагнення бути свідомими громадянами своєї держави

Домашнє завдання. Подумайте над питаннями: 1.Діяльність владних структур щодо визначення стратегічних напрямків розвитку країни. 2.Ступінь усвідомлення у суспільстві європейського вектору розвитку. Динаміка змін громадської думки щодо європейської та євроатлантичної інтеграції; 3.Феномен українського Євромайдану та його вплив на політику влади.

Немає коментарів:

Дописати коментар