субота, 19 листопада 2022 р.

Громадянська освіта  9 гр. ІІ курс. Межова. 22.11.2022

Громадянська освіта  2 гр. ІІ курс. Межова. 13.12.2022

Шановні здобувачі освіти, продовжуємо навчання.

Фото виконаних робіт надсилайте у Вайбер або Телеграм


Практичне заняття: Бюджет домогосподарств: доходи, витрати, 
заощадження в умовах воєнного стану.

1. Складіть бюджет свого домогосподарства.
2. Подумайте як можна заощадити в умовах воєнного часу.
3.Складіть 2 списка: 1- найнеобхідніші речі, на які ви витрачає кошти кожен місяць, 
                                   2 - речі без яких можна обійтися в умовах воєнного часу.

Додаткова інформація
    Дохід домогосподарства - це загальна сума грошей, яку отримала особа або родина протягом певного періоду (як правило, за рік)

    Є багато різних підходів до планування бюджету, ведення фінансового звіту. Найпростіший спосіб — це «50—30—20». 50% — на життя, на поточні витрати, сюди ж входить одяг, транспорт і все-все-все. 30% — розвиток і розваги: від кафе, кіно до спорту та медицини, тому що вкладення у своє здоров’я — це теж важливий аспект розвитку. І 20% — сума заощаджень. Як ви помітили, у цій моделі немає відсотка на благодійність. Тому якщо людина хоче займатися благодійністю, то потрібно або брати з однієї з цих статей, або з кожної потрохи.

Насамперед варто проаналізувати, наскільки змінилася взагалі ситуація «доходи — витрати». І в Україні, і в Європі ціни зростають. І якщо не вели фінансовий звіт, треба проаналізувати хоча б протягом одного місяця чи тижня-двох свої витрати.

Так, можна одразу ці 50% «на життя» умовно розділити на чотири конверти. І визначити: з цієї суми, наприклад, 7000 гривень на тиждень має йти на їжу та необхідні у побуті речі. Залишити стільки на основній картці в понеділок і наприкінці тижня подивитися, чи вистачило вам цих коштів. Якщо ні, тоді поставити запитання: «А на що пішли гроші?». Так можна чітко зрозуміти, скільки в середньому потрібно на тиждень, місяць. Бо ми інколи перебуваємо в ілюзії, що витрачаємо менше, а заробляємо більше. А так ми бачимо реальну картинку.

Якщо говорити про те, чи варто продовжувати заощаджувати, формувати капітал? Варто. Уже мінімально проаналізувавши, скільки забирають поточні витрати, треба для себе визначити, який відсоток відкладати. Наприклад: «Так, раніше ми могли заощаджувати 30% від доходу, а зараз будемо заощаджувати 20%».

Фінансово грамотна людина не економить, не тринькає гроші, а раціонально розпоряджається ними, купує те, що потрібно, і те, що хоче.

Що ми однозначно можемо робити — це купувати українське. Наприклад, я раніше обирала каву Lavazza, а зараз віддаю перевагу українському виробникові. В одязі теж можна старатися знаходити українські бренди.

Тим, у кого немає резервного фонду, варто його сформувати. Тим, хто його має, треба подумати, чи війна або криза можуть спричинити втрату роботи або зменшення доходу. І спитати себе: «А як я зараз можу підвищити свій професійний рівень?». Можливо, не перекваліфікуватися, а докваліфікуватися, щоб стати ціннішим працівником. Вкластися у свій розвиток. Причому це можуть бути не тільки професійні компетенції, а й робота з психологом, ораторська чи акторська майстерність. І це дуже круто, коли людина не тільки зростає в професії, а й загалом розширює світогляд. Тому готуватися до кризи — можна, але при цьому пам’ятати жити сьогодні.

Домашнє завдання:  Розділ 6 Тема 4. с.142-145 Розгляньте питання на с.145

Бажаю успіхів! Консультація відбудеться у відеочаті Вайбера. Усім попередньо налагодити зі мною контакт у Вайбері. Також можна надсилати відповіді на електронну пошту

Якщо будуть виникати питання, звертайтеся, завжди буду рада допомогти. Мій номер телефону у Вас є.

Немає коментарів:

Дописати коментар