середа, 20 січня 2021 р.

Методист. Як зробити дистанційку ефективною: поради вчителів-практиків

 

Як зробити дистанційку ефективною: поради вчителів-практиків

Що робити, якщо в родині кілька учнів, і вони не можуть працювати онлайн одночасно?

Олександр Чучаєв, директор Благовіщенського НВК № 2, вчитель історії

Така проблема справді дуже відчутна для українських сімей. Тут маю одну пораду: маємо загальний шкільний розклад, але індивідуальний підхід. Дистанційка — це поєднання синхронного навчання, коли вчитель і діти працюють одночасно онлайн, і асинхронного, коли діти виконують завдання у зручний для себе час. Якщо дитина не має змоги приєднуватися до синхронного уроку, вчитель має застосувати індивідуальний підхід і записати учневі аудіокоментар до виконаних завдань або зустрітися з дитиною онлайн на 10–15 хвилин для живої розмови.

Розклад дистанційного навчання повинен бути наближеним до того, який діти мають на очній формі. Проте ми підкоригували його: зробили уроки по 30 хвилин. Діти мають довші перерви для відпочинку.


Наталя Гутарук, вчителька англійської мови Запорізької спеціалізованої школи-інтернату «Січовий колегіум»

Платформу Zoom не радять використовувати через випадки, коли посилання на уроки потрапляли до сторонніх осіб. Тому вчителям важливо дотримуватися всіх заходів безпеки: у налаштуваннях Zoom-конференції поставити позначку там, де і пароль, і ідентифікатор, і обов’язково — зал очікування. Цього цілком достатньо, щоб убезпечити цей ефір від сторонніх.

Домовтеся з учнями про спільні правила поводження на Zoom-уроках: діти і вчитель мають бути підписані своїми прізвищами та іменами, а не нікнеймами. Якщо хтось не чує вчителя — прошу одразу писати про це в чат, якщо виникають будь-які технічні проблеми — так само. Якщо ви бачите, що під час Zoom-конференції відбувається не те, що планувалося, діти мають знати, що треба негайно вийти з цього ефіру і чекати на повідомлення від учителя у Google Classroom.

Хочу наголосити на важливості такого поняття, як нетикет під час онлайн-уроків: усі учасники процесу — вчителі, діти та їхні батьки — мають дотримуватися узгоджених правил. Пригадую, як неприємно було мені, коли в нас відбувався дуже злагоджений урок у Zoom, а в однієї дитини були технічні негаразди, і раптом весь клас почув різкі коментарі мами цієї дитини щодо її роботи на уроці. Такого не повинно бути.

Які цифрові інструменти є найбільш зручними та ефективними?

Наталя Гутарук

Загальна платформа, у якій нам усім зручно працювати, це Google Classroom. Якщо потрібні короткі навчальні відео для уроку, раджу ВШО — це потужний ресурс, що дуже економить час учителя і є доступним для дітей. Коли хочу додати інтерактиву в уроки англійської мови, створюю квізи для кожної теми на платформах Quizzis та Quizlet. Мені дуже подобаються інтерактивні онлайн-дошки типу Padlet чи Linoit — тут можна дати завдання і для quick thinkers — тих, хто мислить швидко, і для тих, хто думає повільніше. Перші вже накидали відповіді, другі тим часом їх прочитали і вже готові включитися в спільну роботу. Мені подобаються ті інструменти, що дають можливість працювати дітям спільно тут і зараз і доступні також на смартфонах.

Як учителю використовувати платформу ВШО?

Олександр Чучаєв

Для платформи «Всеукраїнська школа онлайн» я розробив курс із всесвітньої історії, історії України, тому можу говорити про свій досвід і як учасник, і як користувач платформи. Коли створював курс, розумів, що матеріал треба подавати цікаво, змістовно, емоційно. Отже, якщо ви вчитель і маєте онлайн-урок на 30 хвилин, ви можете: запропонувати дітям 10-хвилинне навчальне відео, а решту часу спілкуватися з учнями і відповідати на їхні запитання. Можете обрати коротше відео, доповнити його своїми коментарями і дати дітям завдання для практичної роботи. Уроки на ВШО тривають 5–10 хвилин, у цей час подається базова інформація з усієї теми.

Використання матеріалів ВШО — це «покубове» навчання: ми даємо дітям перший куб — загальна базова інформація, далі вчитель її поглиблює і обговорює з учнями, третій куб — практичне опрацювання. Таким чином, матеріал ми засвоюємо тричі. ВШО допоможе вчителям не лише в умовах дистанційного навчання, а й на уроках у класі, під час змішаного навчання і перевернутих уроків.


https://osvitoria.media/experience/yak-zrobyty-dystantsijku-efektyvnoyu-porady-vchyteliv-praktykiv/


Немає коментарів:

Дописати коментар